Práčka zobrazí chybové hlásenie EF0, EFo alebo 15-krát zapípa/15-krát zabliká
Riešenie
Problém:
- Práčka zobrazí chybové hlásenie EF0, EFo alebo 15-krát zapípa/15-krát zabliká
Vzťahuje sa na:
- spredu plnené práčky (vstavaná a voľne stojaca)
- vrchom plnená práčka
- pračkosušička
Riešenie:
1. Použite menej pracieho prostriedku
- Príliš veľa pracieho prostriedku môže spôsobiť nadmernú tvorbu peny.
- Vypnite spotrebič a nechajte ho niekoľko hodín postáť, kým pena neklesne, a potom skúste znovu zapnúť spotrebič.
2. Vyčistite zásuvku na pracie prostriedky
- Ak je zásuvka alebo ak sú trysky nad zásuvkou príliš špinavé alebo ak sú pokrtyé vodným kameňom, môže vytekať voda a spôsobovať problémy.
- Vyčistite zásuvku na pracie prostriedky podľa pokynov uvedených v návode na použitie a znovu skúste spotrebič zapnúť.
3. Skontrolujte, či sa v spotrebiči nezachytila bielizeň
Oblečenie zachytené medzi tesnením dvierok a sklom môže spôsobiť netesnosť dvierok a voda sa dostane dopredu až na spodok.
- Skontrolujte napájanie vody a vypúšťanie.
- Skontrolujte, či sú filtre v prívodnej hadici a vo vodovodnom ventile čisté (tam, kde je prívodná hadica naskrutkovaná na spotrebič a na kohútik)
- Spustite prací cyklus a skontrolujte, či sa problém vyriešil
4. Skontrolujte úniky v spodnej časti - filter na vlákna
- Vyberte filter a vyčistite ho podľa pokynov v návode na používanie
- Návod na používanie si môžete stiahnuť .
- Skontrolujte, či nie je filter poškodený.
- Ak nie je filter na mieste, znovu ho upevnite a pevne utiahnite rukou.
5. Skontrolujte hadicu prívodu vody
- Akýkoľvek únik vody môže spôsobiť to, že sa voda dostane do spotrebiča do blízkosti zadného panelu, preto skontrolujte napojenie hadice prívodu vody ku kohútiku a spotrebiču.
- V takomto prípade je potrebné nakloniť spotrebič, ako je zobrazené v časti „Skontrolujte zachytenie bielizne v spotrebiči“, aby sa mohol spotrebič znovu zapnúť.
6. Skontrolujte tesnenie dvierok
- Chybu mohla spôsobiť netesnosť tesnenia dvierok spotrebiča.
- Overíte to otvorením dvierok a skontrolovaním tesnenia dvierok.
- Tesnenie by nemalo byť poškodené, prasknuté ani deravé.
- Ak je na chybe tesnenie dvierok, musí ho vymeniť servisný technik.
- Spotrebič nepoužívajte, kým nebude opravený.
- Vypnite prívod vody do spotrebiča.
7. Nechajte spotrebič preschnúť 2 až 3 dni
Tento chybový kód býva často spôsobený nahromadením nadmernej peny na dne spotrebiča. Keďže čerpadlo práčky nie je schopné pracovať s penou rovnako efektívne ako s vodou, je nutné postupovať nasledovne:
Otvorte dvierka práčky a ponechajte ich dokorán otvorené po dobu 2–3 dní (dĺžka závisí od podmienok inštalácie a ventilácie v mieste umiestnenia spotrebiča).
- Počas tejto doby dôjde k postupnému rozpadu peny na vodu.
- Pri malom množstve vody sa voda prirodzene vyparí.
- Pri väčšom množstve vody čerpadlo automaticky odčerpá kvapalinu pri ďalšom zapnutí práčky.
Po uplynutí uvedenej doby zapnite akýkoľvek program na práčke, aby ste overili, že je spotrebič plne funkčný.
8. Kontaktujte autorizované servisné stredisko.
Ak vyššie uvedené tipy nevyriešia problém, odporúčame požiadať o návštevu servisného technika.
Upozornenie: Neodporúčame používať výrobok, kým sa problém celkom nevyrieši. Odpojte výrobok z napájania a nezapojte ho, až kým ste si nie istí, že je to v poriadku.
Bol tento článok užitočný?
Objednajte si servis
V oblasti, v ktorej sa nachádzate, ponúkame službu Fixná cena servisu. O opravu sa postarajú kvalifikovaní servisní technici aeg. Spotrebič najprv skontrolujeme, poruchu vyriešime a v prípade potreby vymeníme súčiastky a diely. Túto službu poskytujeme pre práčky, sušičky, varné panely, umývačky riadu, chladničky, vstavané kávovary, sporáky, odsávače, rúry a vstavené mikrovlnné rúry.