Práčka zobrazí chybové hlásenie E30, C3 alebo 3 krát zapípa

Riešenie

Problém:

  • Práčka zobrazí chybové hlásenie E30, C3 alebo 3-krát zapípa. Chyba je spôsobená vodou v spodnej časti spotrebiča alebo vo vnútri spotrebiča.

Vzťahuje sa na:

  • spredu plnenú práčku (vstavaná a voľne stojaca)
  • vrchom plnenú práčku
  • pračkosušičku

Riešenie:

1. Skontrolujte hadicu prívodu vody

  • Akýkoľvek únik vody môže spôsobiť to, že sa voda dostane do spotrebiča do blízkosti zadného panelu, preto skontrolujte napojenie hadice prívodu vody ku kohútiku a spotrebiču.
  • V takomto prípade je potrebné nakloniť spotrebič, ako je zobrazené v časti „Skontrolujte zachytenie bielizne v spotrebiči“, aby sa mohol spotrebič znovu zapnúť.

2. Skontrolujte, či sa v spotrebiči nezachytila bielizeň

  • Oblečenie zachytené medzi tesnením dvierok a sklom môže spôsobiť netesnosť dvierok a voda sa dostane dopredu až na spodok.
  • Odpojte spotrebič od prívodu vody a napájania, a potom umiestnite na zem za práčku uterák.
  • Nakloňte spotrebič smerom dozadu tak, aby pred prednným panelom a podlahou bol asi 10-15 cm priestor.
  • Podržte spotrebič v tejto pozícii asi 30-40 sekúnd, kým nevytečie voda zo spodnej strany na uterák.
  • Vráťte spotrebič na podlahu a znovu ho pripojte.
  • Skontrolujte napájanie vody a vypúšťanie.
  • Skontrolujte, či sú filtre v prívodnej hadici a vo vodovodnom ventile čisté (tam, kde je prívodná hadica naskrutkovaná na spotrebič a na kohútik)
  • Spustite prací cyklus a skontrolujte, či sa problém vyriešil

3. Skontrolujte tesnenie dvierok

  • Chybu mohla spôsobiť netesnosť tesnenia dvierok spotrebiča.
  • Overíte to otvorením dvierok a skontrolovaním tesnenia dvierok.
  • Tesnenie by nemalo byť poškodené, prasknuté ani deravé.
  • Ak je na chybe tesnenie dvierok, musí ho vymeniť servisný technik.
  • Spotrebič nepoužívajte, kým nebude opravený.
  • Vypnite prívod vody do spotrebiča.

4. Kontaktujte autorizované servisné stredisko.

Ak vyššie uvedené tipy nevyriešia problém, odporúčame požiadať o návštevu servisného technika.

Upozornenie: Neodporúčame používať výrobok, kým sa problém celkom nevyrieši. Odpojte výrobok z napájania a nezapojte ho, až kým ste si nie istí, že je to v poriadku.

Bol tento článok užitočný?

Objednajte si servis

V oblasti, v ktorej sa nachádzate, ponúkame službu Fixná cena servisu. O opravu sa postarajú kvalifikovaní servisní technici aeg. Spotrebič najprv skontrolujeme, poruchu vyriešime a v prípade potreby vymeníme súčiastky a diely. Túto službu poskytujeme pre práčky, sušičky, varné panely, umývačky riadu, chladničky, vstavané kávovary, sporáky, odsávače, rúry a vstavené mikrovlnné rúry.

Rezervovať servis

Náhradné diely a príslušenstvo

Vyhľadajte si originálne náhradné diely pre spotrebič v našom e-shope a nechajte si ich doručiť priamo domov.

Do internetového obchodu